۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

اخبار آموزش و پرورش كردستان/

*زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در مدارس کردستان طنين انداز می شود

*زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در مدارس کردستان طنين انداز می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدير كل آموزش و پرورش استان كردستان گفت: همزمان با سراسر كشور زنگ مهر و مقاومت اول مهر در مدارس استان نواخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار عرفاني نسب با تبريك سال تحصيلي جديد و گراميداشت ياد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در مدارس استان در يكم مهر ماه خبرداد.

وي با اشاره به تمهيد مقدمات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي آماده سازي و بازگشايي مدارس اظهار داشت: با ساماندهي نيروي انساني و فضا و پيگيري فعاليت هاي پروژه مهر، مدارس استان براي بازگشايي آماده هستند و با حضور شاداب و با نشاط مدارس سال تحصيلي جديد آغاز می شود.

مدير كل آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه مراسم بازگشايي مدارس اول مهر ماه 92 با حضور دانش آموزان، اولياء آنان، مسئولان محلي، دست اندركاران آموزش و پرورش و فرهنگيان در كليه مدارس برگزار مي شود، افزود: مراسم نمادين بازگشايي مدارس روز دوشنبه اول مهر ماه 92 با حضور مسئولان استاني، خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران، دست اندركاران آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولياي آنان در يكي از مدارس سنندج برگزار و به همين مناسبت ويژه برنامه هايي اجراء و سال تحصيلي جديد با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در استان آغاز می شود.

برگزاری ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در تمامی مدارس کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و شهداي دانش آموز و فرهنگي استان، به نقش دانش آموزان و فرهنگيان در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در ادامه به تشريح برنامه هاي اداره كل آموزش و پرورش كردستان به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان تشكيل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واحد هاي اداري و آموزشي استان، نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در كليه مدارس، فضا سازي و انجام تبليغات محيطي در سطح واحدهاي اداري و آموزشي از قبيل نصب پلاكارد، بنر، پرچم و اختصاص سربرگ مكاتبات اداري به موضوع هفته دفاع مقدس را از جمله اين برنامه ها عنوان کرد.

عرفاني نسب با بيان اينكه به همين مناسبت ويژه برنامه هايي در سطح ادارات و مدارس با حضور فرهنگيان و معلمان برگزار می شود، یادآور شد: در برنامه هاي آغازين سال تحصيلي جديد به ويژه در جشن شكوفه ها و مراسم بازگشايي مدارس از خانواده هاي معزز شاهد، ايثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس براي شركت در برنامه هاي دعوت می شود.

وی حضور تشكل هاي دانش آموزي و فرهنگيان استان در مراسم غبار روبي و عطر افشاني گلزار مطهر شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي در جاي جاي استان، برپايي نمايشگاه عكس و پوستر، آثار، نشريات و يادمان هاي دفاع مقدس و شهداء در ادارات و مدارس، تعبيه سنگر و برپايي ايستگاه صلواتي در ورودي ادارات، برگزاري مسابقات فرهنگي، هنري و ورزشي در بين دانش آموزان و فرهنگيان را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده بر شمرد.

برگزاری جشن غنچه ها و شكوفه ها در 31 شهريور در مدارس ابتدايي

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان كردستان گفت: همزمان با سراسر كشور جشن غنچه ها و شكوفه ها 31 شهريور ماه 92 در مدارس ابتدايي استان برگزار مي شود.

صديقه عبدالهي افزود: جشن غنچه ها با حضور نوآموزان پيش دبستاني و جشن شكوفه ها با حضور دانش آموزان پايه اول ابتدايي و اولياي آنان در كليه مدارس ابتدايي يك روز قبل از آغاز سال تحصيلي جديد برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه مراسم نمادين جشن غنچه ها و شكوفه ها با حضور مسئولان استاني و شهرستان در سطح استان و شهرستان ها و مناطق تابعه برگزار می شود، اظهار داشت: همزمان با برگزاري جشن شكوفه ها كتاب هاي درسي دانش آموزان و برنامه هفتگي دروس به آنان تحويل مي شود.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش کردستان با بيان اينكه تمهيدات لازم براي بازگشايي مدارس و حضور شاداب و با نشاط دانش آموزان در مدارس فراهم شده است، ادامه داد: با ساماندهي نيروي انساني و فضاهاي آموزشي، نيروي انساني مورد نياز و فضاهاي آموزشي تامين شده است و در اين خصوص استان مشكلي ندارد.

جشن جوانه ها 31 شهريور در مدارس دوره اول متوسطه برگزار مي شود

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان كردستان از برگزاري جشن جوانه ها در 31 شهريور ماه 92 در مدارس دوره اول متوسطه استان خبرداد.

طالب محمدي بیان کرد: جشن جوانه روز يكشنبه 31 شهريور ماه 92 همزمان با سراسر كشور در مدارس دوره اول متوسطه استان با حضور دانش آموزان پايه اول متوسطه برگزار و دانش آموزان پايه هفتم ورود خود از دوره ابتدايي به متوسطه را جشن مي گيرند.

وي با بيان اينكه مراسم نمادين اين جشن با حضور مسئولان محلي، دانش آموزان و اولياي آن در مدارس برگزار مي شود، یادآور شد: مراسم نمادين جشن جوانه با حضور مسئولان استاني، دانش آموزان و اولياي آنان در يكي از مدارس سنندج برگزار می شود.

کد خبر 2138647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha